تخفیف خرید آموزش گوگل وبمستر تولز

با سلام

با توجه به درخواست مکرر کاربران تخفیف ویژه خرید آموزش گوگل وبمستر تولز فقط تا عید غدیر خم

 

قیمت قبلی : ۳۹۰۰۰ تومان

قیمت جدید : ۹۹۰۰ تومان

لینک خرید :
http://p30arena.ir/post/83

فروشگاه اینترنتی و بک لینک شبکه های اجتماعی

بک لینک اجتماعی به لینک فروشگاه اینترنتی شما در شبکه‌های اجتماعی مختلف گفته می‌شود. معمولا تصور از شبکه‌های اجتماعی تنها فیس‌بوک و تویئتر است اما اینطور نیست. سایت‌هایی که تخصصی‌تر به امر شبکه‌سازی پرداخته‌اند را نیز می‌توان جزو شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد.

در گذشته که مسنجری مانند یاهو مسنجر وجود داشت، از این بک لینک بسیار استفاده می شد. در حال حاضر با ورود گوشی‌های هوشمند، دیگر دوره آن رسیده است که کسب و کار خود را با این مسنجرها ادغام کنید. مسنجرهایی که می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید مانند تلگرام و واتس آپ و لاین هستند

با حمایت‌هایی که دولت به تازگی از مسنجرهای ایرانی کرده است، تعداد این نوع به شدت افزایش داشته است. مدیران این نوع مسنجرها با هر شیوه و ترفندی اعم از پاپ‌آپ، نصب اجباری و تحمیل این نوع مسنجرها به کاربران ایرانی، قصد در بالابردن کاربران داشته‌اند. اما شایعات و لطیفه‌هایی با موضوع شنود اطلاعات آن‌ها که سریع فراگیر شد و این که با استفاده از این نوع مسنجرها دولت یا هر ارگان وابسته‌ای می‌تواند به اطلاعات شخصی دسترسی پیدا کند، دلیلی شد تا این نوع مسنجرها نتوانند به موفقیت چشمگیری برسند. پرهزینه بود ن این نوع تبلیغات، نامعتبر بودن آمار تعداد کاربران و هم‌چنین استفاده کم ایرانیان از مسنجرهای ملی و ایرانی از دلایل نامناسب بون آن‌ها برای بک لینک هستند.

تلگرام محبوب‌ترین مسنجر در بین ایرانیان است. امکاناتی که می‌توان از آن‌ها برای بک لینک گرفتن استفاده کرد:
– کانال‌ها (شخصی و عمومی)
– سوپر گروه‌ها
– ارسال پیام و لینک خود به شکل تک به تک به افراد حاضر در دفترچه تلفن شما
– ساخت ربات تلگرام (در پست‌های بعدی این آموزش به صورت تخصصی و کامل قرار خواهد گرفت).

 

 

راه اندازی فروشگاه اینترنتی + بک لینک وبلاگی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی مهم است ولی بک لینک گرفتن بعد از راه اندازی فروشگاه مهم تر است ! بک لینک وبلاگی برای فروشگاه اینترنتی همان‌طور که از نامش پیداست به لینک فروشگاه شما در وبلاگ‌ها گفته می‌شود که به نوعی sub domain برای دامنه‌های اصلی یعنی همان سرویس‌های وبلاگی‌دهی هستند.بک لینک تنها و بهترین راه موفقیت شما و افزایش فروش است.راه اندازی فروشگاه اینترنتی تنها بخشی از کار شما است و گرفتن بک لینک برای فروشگاه تان بخش مهم و اصلی کار است.

راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی بدون بک لینک کاری تقریبا بی فایده است

راه اندازی فروشگاه با بک لینک

معیارهای سنجش کیفیت وبلاگ‌ها:

پیچ آتوریتی: با منسوخ شدن پیج رنک پیج اتوریتی معیار سنجش اعتبار و قدرت یک وبلاگ هست، برای بدست اوردن اتوریتی یک وبلاگ از سایتهایی مانند moz.com می توانید استفاده کنید .آتوریتی عددی بین صفر تا صد است هر چی این عدد به صد نزدیکتر باشد اعتبار وبلاگ بیشتر است.

تعداد بازدید: خوشبختانه در ایران وبلاگ‌های خوبی از نظر بازدید داریم. شاید تا به حال متوجه این موضوع نشده‌اید زیرا بسیاری از این وبلاگ‌ها از این وبلاگ‌ها از دامنه‌های جدیدی استفاده می‌کنند و از sub domain بودن، بیرون آمده‌اند.

محتوای وبلاگ‌ها: یکی از مهم‌ترین معیارهای سنجش است. وبلاگی که محتوای اختصاصی و با ارزش تولید می‌کند بیش‌تر می‌تواند به شما بازدید هدفمند بدهد. واضح است که وبلاگ‌های دانلود فیلم، آهنگ و غیره، جزو دسته‌های با کیفیت نیستند زیرا به دلیل نبود امکان آپلود فایل در وبلاگ‌ها، بیش‌تر لینک‌های آن‌ها خارجی، دزدی و مطالبشان کپی شده است.

عمر وبلاگ: هرچه وبلاگ قدیمی‌تر باشد ارزش بیشتری دارد. عمر یک وبلاگ را با مراجعه به بخش آرشیو وبلاگ می‌توانید مشاهده کنید. (اولین پست آن در چه تاریخی ارسال شده است؟)

وجود وبلاگ موردنظر در سرچ کلمات کلیدی موردنظر شما: در این نوع بک لینک‌گیری اهمتی ندارد که وبلاگ موردنظر چه مقدار بازدید یا بک لینک دارد. مهم این است که وقتی کلمه کلیدی و مربوط به سایت خود را جست‌وجو می‌کنید، وبلاگ در صفحه نتایج موجود باشد.

روش گرفتن بک لینک از وبلاگ‌ها:
برخی از افراد تصور می‌کنند که اگر تبادلی انجام دهند، موجب کاهش ارزش سایت خودشان می‌شود. این موضوع را در نظر بگیرید که تبادل کردن بهتر از نداشتن آن بک لینک است. هم‌چنین وبلاگی برای تبادل پیدا کنید که رتبه‌اش با سایت شما برابری کند.
تبادل یا خرید از مدیر وبلاگ: معمولا در وبلاگ‌های پربازدید یک بخش با عنوان تبلیغات ایجاد شده است.
شرکت در انجمن‌ها وبلاگ (مخصوص رزبلاگ)
شرکت در بحث‌ها و گفتگوها (مخصوص بلاگ دات آی آر)
خرید بک لینک از شرکت‌های ارائه دهنده ابزار و قالب‌های وبلاگی،

برخی از بزرگترین این شرکت‌ها:
Avazak.ir
Pichak.net

همین حالا در فروشگاه ساز هشت فروشگاه خود را راه اندازی کنید ولی بک لینک را فراموش نکنید

انتخاب کلمات کلیدی برای فروشگاه اینترنتی

کلمات کلیدی متن چگونه تعیین میشود؟

بطور معمول استفاده و انتخاب کلمات کلیدی در متن به هدف سئو ، در تناقض با کاربری مطلب و انتقال صحیح مفاهیم خواهد بود. استفاده بیش از حد یک کلمه یا عبارت در متن میتواند موجب رنجش کاربران هنگام مطالعه شود. به هیچ عنوان پیشنهاد نمیکنم که متن محصول خود را با کلمات کلیدی بمباران کرده و یا از جملات تکراری استفاده کنید زیرا مهمترین چیز برای یک فروشگاه اینترنتی رضایت کاربران و احساس حرفه ایی بودن فروشگاه است.

کلمات کلیدی برای فروشگاه اینترنتی

با این وجود بخش‌های موثر و مهمی هستند که در هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای فروشگاه اینترنتی و نوشتن یک مطلب برای یک محصول جدید بهتر است به آنها توجه کرده و کلمات کلیدی مرتبط با محصول را ماهرانه در آنها بکار بگیرید. با اینکار شما میتوانید کلمه مورد نظر خود را برای روبات‌های گوگل بعنوان کلمه کلیدی معرفی کرده و جایگاه مناسبی در نتایج گوگل کسب کنید.

قبل از شروع به نوشتن یا سئو یک محصول به موضوع مورد نظر فکر کرده و کلمات کلیدی مناسب برای آن را مشخص کنید، سپس با مطالعه سایر مقالات فروشگاه ساز هشت بهترین گزینه را شناسایی کرده و تمرکز خود را هنگام نوشتن بر روی آن قرار دهید

۱٫ عنوان نوشته
کلمه کلیدی موردنظر خود را حداقل یک بار در عنوان صفحه محصول ذکر کنید و تا حد امکان در ابتدای آن.

عنوان صفحات هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربرانی که به دنبال محصول خاصی هستند با اهمیت است.

کلمات کلیدی برای فروش

یکی از فاکتورهای گوگل برای رتبه‌بندی فروشگاه بعد از راه اندازی فروشگاه اینترنتی در نتایج میزان علاقه کاربران به یک صفحه خاص است. استفاده صحیح از کلمات کلیدی در کنار انتخاب عنوان جذاب میتواند تعداد کلیک صفحه محصول شما را در نتایج بالا برده و در مرور زمان موجب بهبود رتبه شما گردد.

چراباید به عنوان صفحه محصول اهمیت بدهیم؟
عنوان صفحه تاثیر زیادی بر سئو سایت شما خواهد داشت و میتوانید با تعریف درست آن میزان ورودی فروشگاه اینترنتی خود از گوگل را افزایش دهید. در ادامه دلایل آنکه باید به سئو عنوان صفحه اهمیت بدهیم را ذکر میکنیم:

مرورگرها عنوان صفحه شما را نشان میدهند
مرورگرهای پراستفاده مانند فایرفاکس، گوگل کروم، اینترنت اکسپلورر، اپرا و … همگی عنوان صفحه را در بالای پنجره‌های خود به نمایش میگذارند.

کلمات کلیدی در فروش اینترنتی

دقت کنید موتورهای جستجو عنوان صفحه را در نتایج نشان میدهند

زمانیکه کاربران در موتورهای جستجو کلمات کلیدی موردنظر خود را جستجو میکنند اولی خطی که در نمایش داده میشود عنوان صفحه شما است که در تگ متا تعریف کرده‌اید. همین امر موجب اهمیت سئو عنوان صفحه میشود که در ادامه این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

• در اشتراک گذاری شبکه‌‌های اجتماعی عنوان صفحه شما نمایش داده میشود
زمانیکه شما صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک میگذارید بطور پیش فرض عنوان صفحه در مطلب منتشر شده نمایش داده میشود.
سه دلیل ذکر شده در بالا همگی اهمیت عنوان صفحه و نحوه نمایش آن به بازدیدکنندگان سایت شما را نشان میدهند، با اینکه هیچ محدودیتی در تعداد کاراکترهای عنوان صفحه وجود ندارد بهتر است که مهمترین بخش آن در بین ۶۰ تا ۷۰ کاراکتر اول باشد زیرا فقط این بخش در نتایج جستجو نمایش داده میشود.

کلمات کلیدی

۷ نکته اصلی در سئو عنوان صفحه

در نتایج جستجو اولین چیزی که به چشم میخورد خط آبی رنگ با کلمات درشت‌تر است که عنوان صفحه را در خود جای داده است، شما باید با رعایت نکات سئو بازدیدکنندگان را ترغیب کنید تا سایت شما را از میان دیگر نتایج پیشنهادی گوگل انتخاب کنند.

۱٫ نام شرکت را در عنوان صفحه قرار دهید

عنوان صفحه اصلی سایت شما باید نام شرکت و فروشگاه را در ابتدای خود داشته باشد و برای صفحات داخلی فروشگاه بهتر است که نام شرکت در انتهای عنوان صفحه قرار گیرد و اطلاعات مهمتر را در ابتدای آن قرار دهید.

۲٫ کلمات کلیدی را در ابتدای صفحه قرار دهید

برای بهبود وضعیت سئو صفحه، کلمات کلیدی اصلی خود را در ابتدای عنوان صفحه قرار دهید. زیرا:

موتورهای جستجو صفحاتی که کلمات کلیدی در ابتدای عنوان صفحه وجود دارد را بیشتر به کاربران پیشنهاد میدهند.

کلمه کلیدی در ابتدای عنوان صفحه توجه بیشتری از کاربران جلب میکند و شانس کلیک بر روی سایت شما را افزایش مید هد.
جلب توجه کلمات کلیدی موجود در عنوان صفحه نسبت کلیک بر نمایش شما را در گوگل افزایش میدهد که موجب بالاتر آمدن شما در نتایج موتور جستجو میشود.

۳٫ استفاده از خط عمودی در عنوان صفحه

شما می توانید با استفاده از کاراکتر (|) در عنوان صفحه عبارات را از یکدیگر جدا کرده و ظاهری تمیز و مرتب به آن بدهید با این کار کاربران متن آن را سریعتر تشخیص میدهند و شانس کلیک بر آن افزایش می یابد.

۴٫ استفاده از اعداد در عنوان صفحه

استفاده از اعداد در ابتدای عنوان صفحه کاربرد صفحات را بیشتر میکند بطور مثال مطلبی با عنوان ۱۰ نکته اساسی در سئو عنوان صفحه افراد را به بازدید صفحه شما ترغیب میکند زیرا میدانند که چه انتظاری از صفحه شما باید داشته باشند.

۵٫ از عنوان صفحه تکراری خودداری کنید

این امر بسیار مهم بوده تا جاییکه گوگل در وبمستر خود صفحاتی که عنوان یکسانی دارند را شناسایی کرده و تذکر میدهد، اگر تعداد صفحات شما بسیار زیاد است و امکان تعیین عنوان صفحه بصورت دستی برای شما وجود ندارد حداقل برای صفحه اول و صفحات مهم سایت عنوان صفحه را مشخص کرده و نکات سئو را مدنظر قراردهید.

۶٫ برتری خود را در عنوان نشان دهید

قراردادن حجم زیادی از اطلاعات در ۷۰ کاراکتر کار راحتی نیست پس سعی کنید تا مهمترین برتری‌های خود را در آن بگنجانید. بشور مثال عبارت بهترین پیشنهاد یا کمترین قیمت میتوانید افراد را به بازدید از سایت شما ترغیب کند.

۷٫ عنوان صفحه مرتبط با مطالب سایت باشد

نوشتن عنوان صفحه با رعایت تمام نکات سئو و جذابیت بالا اگر در ارتباط با مطلب صفحه محصول فروشگاه نباشد ارزشی ندارد. کاربران انتظار دارند تا عنوان صفحه چکیده‌ای از محتوای صفحه باشد و در صورتیکه با محتوایی غیرمرتبط روبرو شوند به سرعت صفحه باشد و در صورتیکه با محتوایی غیرمرتبط روبرو شوند به سرعت صفحه شما را ترک خواهد کرد و این امر باعث بدتر شدن رتبه شما در نتایج جستجو خواهد شد.

کلمات کلیدی فروش

۲٫ تگ‌های HTML

عنوان بخش‌های مختلف یک نوشته یا همان تگ‌های HTML بر تصمیم گیری موتور جستجو برای انتخاب کلمات کلیدی یک صفحه بسیار موثر هستند.
قرار دادن کلمه مورد نظر شما در تگ h1 و h2 صفحه میتواند نقشی کلیدی در سئو نوشته شما داشته باشد.
لزومی ندارد که عنوان صفحه و تگ h1 یکسان باشد ولی تفاوت بسیار زیاد میان آنها میتواند موجب مشکوک شدن یا سردرگمی روبات‌های گوگل در انتخاب کلمات کلیدی نوشته شما شود.

سئو تگ‌های HTML

تگ‌های HTML یا عنوان همانطور که از نام آنها مشخص است برای متمایز کردن سرتیترهای نوشته از متن بکار میروند. آنها همچنین به نام سرتیتر هدر یا h1، h2 و … شناخته میشوند. مهمترین تگ‌های HTML، سرتیتر h1 و کم اهمیت‌ترین آنها h6 است. در کدنویسی سایت خود باید ترتیب استفاده از تگهای HTML را بدرستی رعایت کنید و اگر بطور مثال بعد از h1 از h3 استفاده کنید، بر سئو فروشگاه شما تاثیر منفی خواهد داشت.

انتخاب کلمات کلیدی

بعنوان یک مثال کاملتر نحوه کدنویسی و استفاده از تگ‌های HTML در یکی از مطلب به نام سئو چیست را بررسی می‌کنیم:

<h1> سئو چیست؟ <h1/>
<h2> اهمیت سئو در چیست؟ <h2/>
<h2>چرا موتورهای جستجو نیاز به سئو دارند؟ <h2/>
<h3> کلاه سیاه و کلاه سفید <h3/>

توجه داشته باشید که استفاده از سرتیتر h1 اهمیت بسیار بالایی دارد و هر صفحه از سایت باید یکی از آنها داشته باشد.
ترتیب استفاده از تگ‌های HTML در متن و کاربردهای تگ‌های HTML برای مشخص کردن بخش‌های مختلف یک متن بکار میروند و بر کاربردی بودن سایت از نظر کاربران و سئو نوشته تاثیر بسزایی دارند.

کاربرد تگ‌های HTML از نظر سئو

• ارتباط: موتورهای جستجو ارتباط موضوعی میان تگها با متن را بررسی میکنند.
• تعیین کلمه کلیدی: گوگل برای تعیین درصد استفاده از کلمات کلیدی به سرتیترهای عنوان اهمیت بالایی میدهد و با میزان استفاده از آنها در متن مقایسه میکند.
• اهمیت تگ h1: مهمترین تگ HTML، بوده و نباید هرگز از آن چشم‌پوشی نمود. موتورهای جستجو اهمیت ویژه‌ای به کلمات بکار رفته در آن میدهند وباید همانند title tag حاوی توضیحات مختصری در مورد صفحه باشد.
• محتوای مناسب بازدیدکنندگان: تگ‌های HTML دید مناسب برای درک بهتر محتوای صفحه به بازدیدکنندگان میدهند. گوگل اهمیت بالایی برای تجربه مناسب بازدید کنندگان در سایت شما قائل است، از اینرو استفاده از تگ‌های HTML بر سئو صفحه شما تاثیرگذار است.

کاربرد تگ‌های HTML از نظر کاربردی بودن سایت

• ‌سرتیتر h1 اطلاعات مختصر و مناسبی از آنچه که در ادامه خواهند خواند به بازدیدکننده سایت شما میدهد.
• استفاده از تگ‌های HTML متنوع و این امکان را به کاربر میدهد که به سرعت بخش موردنظر خود را در متن پیدا کند.
• استفاده از تگ‌های HTML موجب میشود تا مطلب ارائه شده تمیز و مرتب به نظر برسد.

کارهایی که نباید با تگ‌های HTML انجام دهید

• آنها را با کلمات کلیدی بمباران نکنید، استفاده بیش از حد کلمات کلیدی در تگهای ‌ HTML بر سئو سایت شما تاثیر منفی دارد.

• تگهای HTML تکراری در صفحات مختلف استفاده نکنید و سعی کنید که مطالب با هدرهای متفاوت داشته باشید.

• هر متنی که در صفحه از دید کاربران پنهان باشد بر سئو شما تاثیر منفی خواهد گذاشت و تاثیر آن در تگ‌های HTML چندین برابر است.
• سرتیتر h1 و عنوان صفحه را یکسان انتخاب نکنید.

 

۳٫ کلمات کلیدی در محتوای نوشته

بطور حتم مهمترین مکان برای قراردادن کلمات کلیدی محتوای نوشته محصول خواهد بود. چگونه ممکن است شما در مورد موضوع خاصی بنویسید ولی در هیچ کجای نوشته آن کلمه را بکار نبرید؟
استفاده از کلمه کلیدی در متن به معنی بمباران نوشته نیست، لازم نیست که هر یک خط در میان عین عبارت را تکرار کنید، شما میتوانید با بکارگیری کلمات مرتبط و یا ترکیب‌های مختلف هم در نتایج گوگل رتبه مناسبی کسب کنید و هم به خوانندگان فروشگاه خود احترام بگذارید. گوگل قادر به تشخیص کلمات هم‌معنی، مرتبط و همچنین ترجمه انگلیسی عبارت است. بعنوان مثال سه کلمه «ورزش»، «ورزشی» و «sport» میتوانند تاثیر مشابهی در تعیین کلمه کلیدی صفحه شما توسط گوگل داشته باشند.
بکاربردن بیش از حد یک کلمه یا عبارت در متن موجب میشود گوگل آن را بعنوان یک عبارت عمومی یا حرف ربط مانند «از»، «در»، «است» و غیره بشناسد، در نتیجه کلمه کلیدی صفحه شما نخواهد بود.

۴٫ آدرس صفحات

استفاده از کلمات کلیدی در آدرس صفحه تاثیر کمتری نسبت به سایر موارد خواهد داشت، ولی نکته قابل توجه آن است که همین آدرس در بسیاری از فروشگاه ها و بخصوص زمانیکه کاربران آدرس شما را مسنقیما کپی میکنند بعنوان انکر تکست لینک شما شناخته میشود و حضور کلمه کلیدی در آن میتواند برپیشرفت صفحه در آینده بسیار تاثیرگذار باشد. البته به شرطی که صفحه شما آنقدر کارآمد و جذاب باشد که کاربران به دیگران پیشنهاد دهند.

همانطور که میدانید آدرس فروشگاه از بخش‌های مختلفی برای قرارگرفتن کلمه کلیدی در آن تشکیل شده است. در میان قسمت‌های مختلف آدرس فروشگاه اینترنتی شامل دامنه اصلی، زیردامنه، دسته و صفحه، بهتر است که کلمه کلیدی مربوط به هر صفحه را در پایان آدرس فروشگاه و مختص همان صفحه قرار دهید، به این ترتیب شما برای هر صفحه از سایت کلمه کلیدی مجزایی داشته و پتانسیل جذب بازدیدکننده از گوگل افزایش می‌یابد.

گویا بودن آدرس فروشگاه :

اگر از کلمات کلیدی در URL استفاده نمیکنید تا حد امکان کلماتی به کار ببرید که بخوبی گویای محتوای صفحه باشند، با این کار بازدیدکنندگان دید بهتری نسبت به صفحه‌ای که به آن وارد میشوند خواهند داشت و در نهایت بر سئو سایت شما موثر خواهد بود.
کوتاه بودن آدرس سایت، هرچه آدرس سایت کوتاهتر باشد خواندن آن راحتتر خواهد بود در نتیجه از کلماتی مانند «از»، «در»، «با»، «برای» و شبیه اینها در آدرس سایت خود استفاده نکنید. کم بودن تعداد کلمات ارزش هر کدام را از نظر مورد نظر موتورهای جستجو بیشتر خواهد کرد.
‌کلمات کلیدی در ابتدای آدرس، کلمه یا عبارت کلیدی اصلی خود را در ابتدای بخش صفحه آدرس سایت قراردهید. روباتهای گوگل اهمیت چندانی به کلمات انتهایی آدرس‌های طولانی نمیدهند.

کلمات تکراری در URL

از تکرار کلمات پرهیز کنید، بطور مثال استفاده از یک کلمه در آدرس دسته و صفحه کار درستی نیست.
۸n8.ir/blog/blog.php
آدرس زیر جایگزین مناسبی برای آدرس فرضی بالا است:
۸n8.ir/blog/seo.php
یکسان نبودن با عنوان صفحه، لزومی ندارد که کلمات بکار رفته در آدرس نوشته با عنوان صفحه یکسان باشند، شما میتوانید آدرس دهی را با کلمات دیگری انجام دهید.
کاراکترهای نامناسب، ‌تا حد امکان از کاراکترهای نامناسب مانند &,? و % در آدرس سایت خود استفاده نکنید.
زیاده‌روی در سئو، استفاده بیش از حد کلمات کلیدی در URL میتواند تاثیر معکوسی بر سئو داشته باشد.

• بیش از یک تگ h1 در مطلب استفاده نکنید، اینکار ممکن است گوگل را به شما مشکوک کند که قصد دارید کلمات کلیدی خود را به او تحمیل کنید، بجای اینکار از تگ‌های HTML بعدی استفاده نکنید و با مطلب را در چند قسمت منتشر کنید.

آموزش تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی

گوگل در سالهای اخیر توجه زیادی به تولید محتوا از نوع با کیفیت دارد. ولی واقعا معیار کیفیت یک محتوا چیست؟ و چگونه میتوان موضوعات مناسب را انتخاب نمود؟ما در این آموزش از سری آموزشهای تیم فروشگاه ساز هشت تلاش نموده ایم تا شما را در راه اندازی فروشگاه اینترنتی از نوع موفق یاری نماییم.

بسیاری از فروشگاه های اینترنتی با مشکل نبود موضوع برای تولید محتوا مواجه هستند و نمیتوانند مطالب مفیدی را در زمینه کاری خود برای ارائه پیدا کنند. بطور قطع میتوان گفت که هیچ شرکت یا سایتی وجود ندارد که نتواند در زمینه تولید محتوای مرتبط با کار خود فعالیت کند؛ زیرا اگر واقعا هیچ اطلاعات و موضوعاتی پیرامون زمنیه کاری شما وجود ندارد چگونه میتواند برای شما درآمدزایی داشته باشد؟
بطور حتم مهمترین معیار برای کیفیت محتوا؛ رضایت کاربران فروشگاه اینترنتی و معرفی شما به دیگران است.

تولید محتوا

روش‌های تولید محتوا:
۱٫ انتخاب موضوع مناسب
قبل از هر چیز باید تسلط کافی در زمینه کاری خود داشته باشید و مطالعات روزانه خود را در سطح اینترنت یا کتاب افزایش دهید. همه آن چیزی که شما در زمینه کاری خود میدانید و تجربه کرده‌اید میتواند برای دیگران ارزشمند باشد، هر چقدر این نکات ظریف‌تر و دقیق‌تر باشند مخاطبین مناسب‌تری نیز خواهند داشت.
بطور مثال اگر شما سایت فروشگاه لوازم الکترونیکی داشته باشید اطلاعات زیادی برای ارائه به مخاطبین خواهید داشت که عموما از اینترنت و سایت‌های تولید کننده خارجی بدست می‌آید. ولی اگر فروشگاه شما در زمینه فروش کیف و کمربند چرم باشد چطور؟ آیا میتوانید اطلاعات مناسبی بر روی اینترنت پیدا کند؟ خیر. در چنین شرایطی شناخت دقیق از زمینه کاری و تجربیات شما بسیار ارزشمند خواهد بود. مقالاتی مانند “تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی”، “نحوه و پروسه تولید چرم” یا مواردی شبیه این میتوانند مخاطبان محدود ولی مرتبط و مناسبی را به سایت شما جذب کنند.
خبر خوب این است که، هر چقدر کار تولید محتوا در زمینه کاری شما سخت‌تر باشد برای شما بهتر است! زیرا رقبای کمتری خواهید داشت. محتوای عمومی براحتی در اینترنت قابل دسترسی بوده و منابع زیادی برای دریافت آن وجود دارد. راه ایجاد تفاوت در اینترنت ارائه محتوای تخصصی و ارزشمند است.

تا همین چند صد سال پیش “مهندس” واژه‌ای مستقل و معنادار بود، ولی با گسترش علوم، شاخه‌های جدیدی به آن اضافه شد تا جاییکه اگر از کسی بپرسید رشته تو چیست و بگوید مهندسی بنظر بی‌معنی میرسد و در سوال بعدی حتما میپرسید چه رشته‌ای؟ همین مسئله را میتوان به فروشگاه ها و سایتهای اینترنتی تعمیم داد.

اگر سال ۸۵ تا ۸۹ شما یک سایت دانلود داشتید همه میدانستند که دقیقا چه کاری انجام میدهید ولی امروز اگر بگویید که من سایت دانلود دارم حتما در مسیر اشتباهی قرار گرفته‌اید! به مرور زمان عبارت «سایت دانلود» به «سایت دانلود فیلم» یا «سایت دانلود نرم افزار» تبدیل شد و امروز حتی رقابت در عباراتی مانند «سایت دانلود فیلم کلاسیک» یا «سایت دانلود نرم افزار موبایل» نیز دشوار شده است. این روند به همین شکل ادامه خواهد داشت و در صورتی موفق خواهید بود که در تولید محتوای با کیفیت یک قدم جلوتر از بقیه باشید.

روش تولید محتوا

۲٫ نحوه ارائه محتوا
در بسیاری موارد محتوای مورد نظر شما بسیار اندک است و بیش از چند خط ساده نخواهد بود. در این شرایط ممکن است ارائه آن بصورت متنی، جذابیت زیادی نداشته باشد و یا با توجه به متن کم مورد توجه موتورهای جستجو قرار نگیرد. تغییر در نحوه ارائه و افزودن جذابیت‌های بصری میتواند کیفیت محتوای شما را افزایش دهد.

برای درک بهتر این مورد به یک مثال موجود بر روی اینترنت اشاره میکنیم. یک فروشگاه اینترنتی معتبر فروش کیف پول چرمی را در مورد اینکه چطور میتوانید کیف پول خود را کم حجم‌تر کنید ارائه کرده است. شاید اگر این پرسش را از هرکسی داشته باشید با چند راهکار ساده مانند خارج کردن کارت‌های اضافی یا استفاده از کارت الکترونیکی بجای پول نقد مشکل را حل کند. ولی سایت Bellroy رویکردی متفاوت به این مسئله داشته و به همین دلیل نام آن در بین مشتریانش پر آوازه است.

روش درست ارائه محتوای سایت
این فروشگاه اینترنتی با ساخت یک ویدئو، یک صفحه مجزا و با بکارگیری المان‌های گرافیکی عالی این مسئله ساده را شرح و بسط داده است، به شکلی که شما هم ممکن است با دیدن آن چند دقیقه‌ای را سرگرم شده و یا حتی آن را به دوستانتان معرفی کنید. اگر بخواهیم نوع جذب بازدیدکننده به سایت را ارزش‌گذاری کنیم، استفاده از تبلیغات کمترین درصد بازدهی را خواهد داشت و ممکن است و ممکن است از هر ۱۰۰۰ نفر یک نفر به مشتری شما تبدیل شود. جذب افراد از موتورهای جستجو ارزشمندتر است و احتمال تبدیل بازدیدکننده به مشتری ۱ به ۱۰۰ خواهد بود. این عدد در معرفی شما توسط افراد به دوستان و آشنایان تفاوت چشم‌گیری خواهد داشت و ممکن است از هر ۳ نفر یک نفر در آینده به مشتریان شما بپیوندد.
تغییر در نحوه ارائه و افزودن جذابیت‌های بصری میتواند کیفیت محتوا و شانس معرفی شما از طرف کاربر به دیگران را افزایش دهد.

۳٫ اهمیت محتوای تازه
طی سالهای گذشته موتور جستجوی گوگل توجه ویژه‌ای به محتوای تازه موجود در سایت‌ها نشان داده و بدلیل کسب رتبه مناسب در نتایج گوگل برای صفحات تازه، امکان رقابت سایت‌های نوپا و کوچک با سایت‌های بزرگ و قدیمی فراهم شده است. توجه گوگل به محتوای تازه در سایت شرایط مناسبی را برای وبمستران ایجاد کرده تا بدون ترس از جریمه گوگل نهایت استفاده را از آن ببرند.
بطور حتم شما نیز هنگام جستجو در گوگل و به ویژه برای کلمات کلیدی فروشگاه خود با فروشگاه هایی مواجه میشوید که در گذشته اثری از آنها برای کلمه کلیدی موردنظر در صفحه اول گوگل نبوده ولی به یک باره و در زمانی کوتاه در رتبه سوم تا دهم قرارگرفته است. در نظر داشته باشید که استفاده از این فرصت نه تنها بر خلاف قوانین گوگل نبوده و سایت شما اسپم نمیشود، بلکه مورد تشویق و تایید گوگل نیز می‌باشد. به همین دلیل برخلاف تکنیک‌های رایجی مانند خرید بک لینک دیگر ترسی از جریمه سایت در آینده نخواهید داشت.

برای استفاده از این فرصت سه روش اصلی به شما معرفی خواهیم کرد ولی قبل از شروع به کار به دنبال کلمات یا عبارتی باشید که نتایج جستجوی گوگل در صفحه اول دچار تغییرات زیادی میشود. معمولا این اتفاق در عبارات طولانی‌‌تر بیشتر مشاهده میشود که در میان آنها میتوان کلمات پرجستجو و ارزشمند زیادی نیز یافت.

تولید محتوای تازه

راهکارهای تولید محتوای تازه

۱٫ تولید محتوای تازه بصورت هدفمند
کلمات و عباراتی که با زمینه کاری شما مرتبط هستند ولی رقابت کمی در صفحه اول گوگل برای آنها وجود دارد و یا نتایج صفحه اول بطور مرتب تغییر میکنند را شناسایی کرده و یک محتوای تازه و مفید متناسب با آن تهیه کنید. اگر در تلاش اول و یا گذشت دو تا سه روز از ایندکس صفحه توسط گوگل خود را در نتایج صفحه اول مشاهده نکردید همین کار را با عبارتی طولانی‌تر و ساده‌تر امتحان کنید. با آزمون و خطا بخوبی با نحوه استفاده از این روش آشنا خواهید شد. گاهی اوقات عبارتی که گوگل بعنوان کلمه کلیدی محتوای تازه سایت انتخاب میکند با چیزی که در نظر شماست متفاوت است و فکر میکنید که جایگاه مناسبی بدست نیاورده‌اید. قبل از نتیجه‌گیری ترکیبات مختلف و عبارات پرکاربرد متن خود را مورد بررسی قرار دهید زیرا ممکن است با لینک همان صفحه در عبارت دیگری به صفحه اول گوگل رسیده باشید.

۲٫ محتوای تازه برای مطالب قدیمی
همه ما تجربه این موضوع را داشته‌ایم که صفحه مشخصی از سایت در یک یا دو کلمه کلیدی رتبه بسیار مناسبی مانند نتیجه اول و دوم گوگل را داشته و بعد از گذشت مدتی جایگاه خود را از دست داده است. در این موارد استفاده از محتوای تازه و بروزرسانی آن صفحه میتوانید تاثیر بسزایی در بهبود رتبه و برگشت به مکان قبلی را داشته باشد. برای اینکار کافی است تا در حد یک پاراگراف توضیحات تکمیلی به متن خود اضافه کنید. البته در نظر داشته باشید که محتوای تازه شما مربوط به موضوع صفحه بوده و شامل کلمه کلیدی موضوع صفحه بوده و شامل کلمه کلیدی مورد نظر نیز باشد. در برخی موارد مشاهده شده است که قرارگرفتن نظرات جدید در پایین یک صفحه میتواند از نظر گوگل به معنی محتوای تازه یا بروزرسانی مطلب شناخته شود ولی استفاده ابزاری از آن و ارسال نظرات هرز توسط خود صاحب سایت ممکن است موجب کاهش رتبه آن نیز گردد.

پس از مدتی ممکن است امکان بروزرسانی یا افزودن محتوای جدید به یک صفحه وجود نداشته باشد، در این شرایط میتوانید مطلب جدیدی در همین موضوع نوشته و صفحه قبلی را با کد ۳۰۱ به آن ریدایرکت کنید. در نظر داشته باشید که این کار معمولا برای سایت‌هایی که در زمینه دانلود فعال هستند و نسخه‌های جدیدی از نرم‌افزارهای قبلی را معرفی میکنند بسیار مناسب است.

 

۳٫ محتوای تازه و مستمر
اگر شما عبارتی را میشناسید که به محتوای تازه رفتار مناسبی نشان میدهد و برای زمینه کاری شما با اهیمت است، میتوانید یک صفحه برای آن در سایت خود ایجاد کرده و بصورت مستمر اخبار و اطلاعات مربوط به آن را بروزرسانی کنید. بعنوان مثال برای یک سایت آموزش زبان انگلیسی ایجاد یک صفحه با نام «اصطلاحات انگلیسی» و افزودن مطالب مستمر به آن میتواند بسیار موثر باشد. در واقع این روش تنها دلیل موفقیت بسیاری از وبلاگ‌ها می‌باشد. اگر دقت کرده باشید در چند ماه اخیر آدرس یک وبلاگ در صفحه اول گوگل بندرت به چشم میخورد مگر آنکه بطور مشخص و تخصصی در یک زمینه خاص فعال باشد.
نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید آن است که محتوای تازه به معنی تغییر محتوای قبلی سایت و انتشار دوباره آن نیست.
‌ممکن است شما به این فکر بیافتید که یک مطلب را به چندین بیان مختلف نوشته و هربار بعنوان محتوای تازه در سایت خود انتشار دهید!
جدا از تمام مسائل و نکات مربوط به سئو و محتوای تکراری این روش میتواند موجب نارضایتی بازدیدکنندگان سایت و کاربران شما شود. بسیاری از وبمستران تلاش زیادی برای جذب بازدیدکنندگان از طریق گوگل انجام میدهند ولی کوچکترین توجهی به حفظ آنها و تبادل به بازدیدکنندگان دائمی و وفادار انجام نمدهند.
تجربیات خود از ایجاد محتوای تازه یا بروزرسانی یک مطلب قدیمی و تغییرات ایجاد شده در رتبه‌بندی نتایج گوگل بر اثر این کار را با ما در میان بگذارید.

 

گوگل وبمستر تولز چیست؟

گوگل وبمستر تولز سرویسی رایگان است که گوگل ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند که حضور سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل دیدبانی و نگهداری کنید. برای اینکه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل لحاظ شود شما نیازی به عضویت در گوگل وبمستر ندارید. اما ثبت نام در سایت گوگل وبمستر به شما کمک می کند تا متوجه شوید که گوگل سایت شما را چگونه می بیند و برای بهینه سازی سایت خود چه مواردی است که می بایست رعایت کنید.

گوگل وبمستر تولز

چرا باید از گوگل وبمستر استفاده کنیم؟

۱٫ شما به وسیله ابزار گوگل وبمستر می توانید کارایی سایت خود را زیرنظر بگیرید، برای مثال:

• با استفاده از گوگل وبمستر اطمینان می یابید که گوگل به سایت شما دسترسی دارد.
• در گوگل وبمستر درخواست بررسی محتوای جدید اضافه شده توسط موتورهای جستجوی گوگل را دهید و یا دسترسی ربات های گوگل را به بخشی از محتوای خود مسدود کنید.
• تحت نظر قرار دادن محتوای سایت و بررسی گرافیکی و نموداری عملکرد آن در نتایج جستجوی گوگل در گوگل وبمستر انجام می‌پذیرد.
• مراقبت از سایت با حداقل اختلال و افت در وضعیت سئو .
• Malware و اسپم‌ها را در سایت خود شناسایی کرده و از بین ببرید تا سایت شما پاک بماند.

۲٫ به وسیله‌ی ابزار گوگل وبمستر می‌یابید که کاربران و گوگل چگونه سایت شما را می‌بینند، برای مثال:

• با استفاده از گوگل وبمستر می توان دریافت که چه سوالی توسط کاربر باعث می شود تا گوگل سایت شما را نمایش دهد؟
• آیا برخی از سوال ها باعث افزایش بازدیدکنندگان به سایت شما نسبت به بقیه سایت ها می‌شود؟
• آیا قیمت محصولات، اطلاعات تماس شرکت و اطلاعات high light شده در rich snippet سایت شما قرار دارد؟
• چه سایت های به وب سایت شما لینک داده‌اند؟
• آیا کارکرد سایت شما مناسب افرادی که با موبایل در گوگل جستجو می‌کنند، می‌باشد یا خیر؟

گوگل وبمستر مناسب چه افرادی است؟
گوگل وبمستر مناسب همه‌ی کسانی است که وب سایت دارند چه افراد عمومی و چه افراد متخصص. چه تازه کارها و چه حرفه‌ای‌ها.

صاحبان کسب و کار و نمایندگان:
حتی اگر نمی‌دانید که چگونه از گوگل وبمستر استفاده کنید باید از آن آگاه باشید و یک سری کارکردهای ابتدایی از آن را یاد بگیرید. شما ممکن است فردی را مسلط به گوگل وبمستر برای تنظیم سایت روی ابزار گوگل وبمستر استخدام کنید در این صورت شما می‌توانید با آن فرد متخصص همکاری کنید تا اطمینان یابید به همه‌ی گزارشات مربوط به سایت خود دسترسی و کنترل دارید. به علاوه این موضوع سبب می‌شود تا درباره‌ی کارایی سایت خود در نتایج جستجو اطلاعات داشته و به کمک آن تصمیمات بزرگ کاری درباره‌ی سایت خود بگیرید.
متخصصات سئو و فروشندگان آنلاین:
به عنوان کسی که بر روی بازاریابی آنلاین تمرکز دارد، ابزار گوگل وبمستر به شما کمک می‌کند تا میزان بازدیدکنندگان سایت خود را تحت نظر بگیرید، رتبه سایت خود را بالا ببرید و درباره‌ی حضور در نتایج جستجو تصمیماتی بر پایه‌ی اطلاعات درست بگیرید. گوگل وبمستر به شما کمک می‌کند که یک آنالیز بازاریابی حرفه‌ای‌تر در مقایسه با دیگر ابزار گوگل مثل Google Trends ، Analytics و Ad Words داشته باشید.قطعا اگر به دنبال راه اندازی فروشگاه اینترنتی هستید وبمستر تولز به شما کمک شایانی خواهد کرد.
مدیران سایت:
به عنوان ادمین سایت، شما می‌بایست مراقب سلامت سایت خود باشید. گوگل وبمستر به شما کمک می‌کند که خطاهای سرور، بارگذاری سایت و مشکلات امنیتی مثل Malware و هک شدن را برطرف کنید.
توسعه دهندگان وب:
اگر شما در حال ایجاد کد نشانه گذاری برای سایت خود هستید ابزار گوگل وبمستر مشکلات موجود در کد نشانه گذاری را تحت نظر گرفته و رفع می کند مانند خطاهای موجود در اطلاعات ساختار یافته.

امیدواریم با این توضیحات تواتسته باشیم کمی شما را با گوگل وبمستر تولز آشنا کنیم

لینک ها برای موتورهای جستجو چه مفهومی دارند؟

دو دلیل برای استفاده از لینک ها برای موتورهای جستجو وجود دارد:

  1. برای کشف صفحات وب جدید
  2. برای تصمیم گیری اینکه در رتبه بندی گوگل چه امتیازی به سایت بدهد

وقتی که موتورهای جستجو وارد یک صفحه وب می شوند محتویات آن را در فهرست خود ذخیره می کنند،و در این صورت است که تصمیم می گیرند با توجه به محتوا و کلمات‌کلیدی مناسب در متن چه امتیازی در رتبه بندی به آن صفحه بدهند. (گوگل در رابطه با این موضوع توضیحاتی در یک ویدئو کوتاه داده است)

اهمیت لینک از نظر موتورهای جستجو

البته گوگل تنها به محتویات متن امتیاز نمی دهد بلکه به تعداد لینک هایی که سایت های دیگر به صفحه شما داده اند و اعتبار آن سایت ها هم توجه می کند.

به طور ساده این طور می توان گفت که هر چقدر تعداد لینک های سایت های معتبر به سایت شما بیشتر شود رتبه شما در موتور جستجو بیشتر می شود.

لینک به عنوان یک فاکتور جهت رتبه دهی به گوگل امکان غالب شدن بر موتور های جستجوی دیگر را داد که این به اواخر سال ۱۹۹۰ بر می گردد که یکی از موسس‌های گوگل به نام Larry Page ، page Rank را اختراع کرد که گوگل برای

اندازه گیری کیفیت صفحه براساس تعداد سایت هایی که به یک صفحه لینک می کنند از آن استفاده کرد.

ابزار اندازه گیری page ranking بعدها بخشی از همه ی الگوریتم های امتیازدهی سایت ها شد. چرا که راه بسیار خوبی برای ارزشیابی کیفیت یک سایت بود. این راه بسیار موثر بود چرا که می توان تعداد لینک هایی که به یک سایت می‌شود را

به عنوان یک رای گیری درباره مناسب بودن محتوای سایت در نظر گرفت. برای مثال اگر کسی به صفحه ی دیگری لینک کند پس حتما محتویات آن سایت سزاوار این بوده است که به آن لینک کنند. این بدان معناست که اگر کسی به سایتی لینک می کند در واقع آن سایت را به عنوان یک منبع مفید معرفی کرده است. در غیر اینصورت لینک نمی‌کرد. درست مثل این است که شما یک رستوران بد را به دوستتان معرفی نمی کنید.

هر چند که سئو کارها خیلی زود راه هایی برای اداره page rank و کلمات کلیدی برای فریب گوگل پیدا کردند اما گوگل راه هایی برای شناسایی اینگونه سایت ها پیدا کرد و شروع به پاک ‌کردن این ‌نوع از سایت‌ها از صفحه جستجو کرد. همچنین گوگل بسیاری از روش ها که در افزایش رتبه سایت خوب به نظر می‌آمد را در رتبه بندی خود بیهوده قلمداد کرد برای مثال ثبت وب دایرکتوری محلی برای داشتن لینک به وب سایت های دیگر در نظر گرفته می شد. بنابراین گوگل ارزشی برای این نوع از لینک ها قائل نمی شود.

بنابراین گوگل شروع به جریمه اینگونه از سایت ها که از این رو های بیهوده استفاده می کنند، کرد. الگوریتم پنگوئن یکی از همین روش ها برای شناخت انواع لینک بیلدینگ و جریمه کردن سایت هاست. درک صحیح از اینکه از کدام ترفند های ساخت لینک بیلدینگ نباید استفاده کرد تا قوانین گوگل را نقض نکنیم موضوعی است که بعدا به آن می پردازیم.

من الگوریتم کاملی که گوگل با استفاده از آن سایت‌ها را در نتایج‌جستجوی خود قرار می‌دهد را نمیدانم اما چیزی که همه سئو کارها در آن اتفاق نظر دارند، این است که لینک نقش مهمی را در این الگوریتم ها ایفا می کند.

تعریف لینک بیلدینگ

تعریف لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ به معنی انجام یک سری عملیات برای اینکه سایت های دیگر به سایت شما لینک کنند است. لینک راهی برای هدایت کردن کاربران از پیجی به پیج دیگر است.

تعریف لینک بیلدینگ

ربات های موتور جستجو برای شناخت صفحات اینترنت از لینک ها استفاده می کنند. همچنین برای تغییر از یک پیج به پیج دیگر از لینک ها استفاده می کنند. روش های مختلفی برای لینک بیلدینگ وجود دارد و از آنجا که اشکال متفاوتی دارند سئو کارها ساخت یک لینک بیلدینگ را سخت ترین قسمت کار خود می دانند. خیلی از سئو کارها بخش عمده از وقت خود را صرف ساخت یک لینک بیلدینگ می کنند. درست به همین دلیل است که اگر شما در هنر ساخت لینک بیلدینگ چیره دست شوید در راس همه ی کارها و رقیبانتان قرار می گیرید.