نقش موبایل در ساخت فروشگاه اینترنتی!

نقش موبایل های هوشمند در ساخت فروشگاه اینترنتی چیست؟ شاید سوال کمی گنگ باشد.بگذارید از اینجا شروع کنیم

در سالهای اخیر شاهد این هستیم که نرخ ضریب نفوذ موبایل های هوشمند و شرکت های سرویس دهنده ی اینترنت همراه در ایران به شدت افزایش یافته است و کمتر کسی وجود دارد که یک گوشی آندرویدی نداشته باشد

اپلیکیشن موبایل

در دو سال اخیر نیز با گسترش شبکه های اجتماعی موبایلی ، کم کم افرادی که برای رفع نیازهای روزمره و گاهی گذران وقت و گاهی خواندن اخبار و حوادث ساعاتی از روز لپ تاپ و یا کامپیوتر شخصی خود را روشن میکردند و در اینترنت به گشت و گذار می پرداختند به شدت کاهش یافته است به طوری که سایتی مانند بلاگفا که زمانی رتبه ی اول بازدید در ایران را به خود اختصاص میداد کم کم رو به افت و زوال پیش می رود.زیرا کمتر کسی حاضر به یافتن نیازهای خود با سرچ در موتورهای جستجو مانند گوگل هست و افراد با استفاده از شبکه های اجتماعی موبایلی مانند تلگرام و اینستاگرام نیازهای خود را مرتفع می سازند.

گاهی هم این شبکه های اجتماعی چنان وقت افراد را میگیرد که فرصتی برای او باقی نمیگذارد که به سرچ های سنتی بپردازد مگر اینکه فرد برای نیازهای تخصصی خود به روش سرچ سنتی روی بیاورد.

از نظر نگارنده ، علاوه بر مرگ خاموش گشت و گذارهای سنتی و موتورهای جستجو ، کم کم به مرگ خاموش استفاده از لپ تاپ و پی سی هم نزدیک می شویم و همانطور که در بالا گفته شد مگر برای کارهای تخصصی.

انبوهی از کاربران که فضای اینترنت را فضایی برای گشت و گذار و تفریح و گذران وقت قلمداد می کنند و کم هم نیستند تمام وقت خود را صرف کار با موبایل و اپلیکیشن های موبایلی می کنند و اینجا است که زنگ خطر برای فروشگاه های اینترنتی سنتی به صدا در می آید.فروشگاه هایی که تنها براساس سرچ در موتورهای جستجو زنده اند و به آن امید بسته اند .

در این فضا می توان گفت نقش موبایل در ساخت و راه اندازی فروشگاه پر رنگ می گردد‌ اگر در هنگام راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود ، برنامه ایی برای کاربران موبایلی و معتاد به موبایل ندارید قطعا با شکست مواجه خواهید شد.

پس توجه کنید که برنامه مناسبی برای ارائه محصولات خود علاوه بر سایت فروشگاهی در اپلیکیشن اختصاصی نیز داشته باشید.تلاش کنید در دیزاین و برنامه های خود یک اپلیکیشن  نیز مد نظر باشد زیرا علاوه بر موارد فوق که گفته شد متاسفانه موبایل ها باعث شده اند تا کاربران تنبل شده و حوصله ورود و بازدید سایت فروشگاهی شما را نداشته باشند.

با اپلیکیشن فروشگاهی ، همیشه و همه جا با مشتری خود همراه خواهید بود زیرا اپ شما روی گوشی مشتری نصب است و خیلی سریع می توانید محصولات و تخفیف های خود را به اطلاع مشتریان برسانید.

با داشتن اپلیکیشن در واقع بلندگویی در دست دارید که هر لحظه با مشتری صحبت خواهید کرد.

پس هیچگاه نقش موبایل در راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی را فراموش نکنید !